Bli kvitt skrivbordsstöket med hjälp av pärmar och förvaring

Bli kvitt skrivbordsstöket med hjälp av pärmar och förvaring

Tillhör du kategorin människor som bara lägger alla papper och prylar där du står eller sitter? Högarna på skrivbordet blir större och större och du förstår inte riktigt hur de har hamnat där. Du förstår inte heller hur andra människor lyckas hålla ordning. Svaret är att lära dig använda pärmar och annan förvaring för dina kontorsprylar!

Organisera prylarna

Det som skiljer dig från alla dem som har det sådär prydligt på sina skrivbord är att de har utvecklat ett system för förvaring av prylarna. Har du inga pärmar eller förvaringslådor är det inte så lätt att hålla ordning. Fundera på vad du använder mest vid din arbetsplats. Har du mycket böcker behöver du en bokhylla i anslutning till skrivbordet. Har du mycket papper är pärmar, mappar eller tidskriftssamlare ett måste. Ställ de pärmar du använder mest så att du når dem. Då är chansen större att du faktiskt sätter in papperna, istället för att lägga dem på skrivbordet.

Tänk också på att det är lättare att hålla ordning om du inte har mer prylar än du använder på ditt skrivbord. Du har förmodligen inte användning för mer än ett par pennor, och då behöver du inte ha massor av dem som ligger och skräpar. Se till och ha en bra förvaring för pennor, sudd, gem och anat smått som du behöver.

Här handlar du pärmar och förvaringsinredning

Pärmar och andra förvaringslösningar kan du hitta i en mängd olika butiker inom detaljhandel och dagligvaruhandeln. Ett mycket smidigt sätt att handla pärmar på är att beställa från nätet. En väldigt bra webbutik är till exempel papperskungen.se. De har allt inom kontorsvaror och mycket mer. Det är snabbt, enkelt och billigt att beställa från dem också.

Så se nu till att få bort de där skräphögarna! Att köpa in några bra pärmar är en bra start.

Studsa inte för mycket-Studsmattor

Studsa inte för mycket

Studsmattorna har invaderat de svenska trädgårdarna. Nästan alla älskar den nya folksporten. Men tänk på att det är fysisk träning. Ta hand om dina muskler.

Många hoppar hämningslöst och i massor. Timme efter timme ägnar de på studsmattan. Och detta gäller alla åldrar, såväl liten som stor. Vad man inte tänker på är att detta är minst lika mycket träning som att åka skidor, löpa eller gympa.

Studsmattor är roliga, men det är också avancerade träningsredskap. Om du inte är försiktig så kan musklerna bli överansträngda och övertränade. Många som är otränade och köper en studsmatta drabbas av små skador.

Hur förebygger du skador?

Det är ganska enkelt faktiskt. Tänk logiskt och lär känna din kropp studsmattor ger mer träning än vad du tror. Det går inte att studsa flera timmar varje dag. Gränsen för elitidrottande går vid en och en halvtimmes träning per dag. En vältrimmad kropp klara det, men då måste den anpassa sitt liv efter detta.

Vila mycket mellan passen och sov på natten. Direkt efter studsandet är det bra med snabba kolhydrater. Gör som hockeyspelarna efter en match, drick mjölkchoklad och käka syltmackor. Se också till att du får i dig protein. Och innan ni äntrar era studsmattor är det inte fel med lite makaroner och ketchup, massor med snabba kolhydrater som ger er energi på mattan.

Allt studsande är träning

Tänk på att alla fysisk aktivitet som du utför är bra för dig. Att hoppa studsmatta är något av det bästa du kan göra. Här tränar du både kondition, balans och koordination.

Därför är det viktigt att köpa en bra studsmatta. Kvalitén gör faktiskt stor skillnad när de gäller studsmattor. När du väljer är det viktigt att läsa på riktigt före köpet. Kolla vad som passar dig bäst. Det skiljer ganska mycket om du är en stor, liten, kort eller lång person. För att få den bästa känslan är det viktigt att ha mycket kunskap. Jag tycker att att nätbutikerna är bäst, de har låga priser, bra utbud och kunskap, kolla in www.lekute.se de har ett bra renommé.